Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/moname/domains/monameshkin.com/public_html/wp-content/themes/enfold/config-templatebuilder/avia-shortcodes/helper-masonry.php on line 322

نام پروژه  : لابی آپارتمان مهر23

نام پروژه     :   بازسازی لابی

آدرس         :   محمودیه- خیابان مهر 23

کارفرما       :  مهندس نادر یزدی

طراح          :  مهندس مونا مشکین مهر

تاریخ اجرا    :  زمستان 89

نوع پروژه    :  مسکونی

مساحت لابی پروژه : 40 مترمربع

مشخصات پروژه

خواسته کارفرما ارایه طرحی برای بازسازی لابی ورودی مجتمع مسکونی با قدمت حدود 15 سال بود.

در مرحله اول اصلی ترین مشکل این فضا ، نداشتن پنجره وتاریک بودن آن و فرم سنگین راه پله با مصالح بنایی (گچ و سنگ گرانیت خاکستری تیره) است که به لحاظ بصری،  دید لابی به سمت حیاط  را بسته بود .

پیشنهاد شد کل راه پله تخریب شده و با مصالح سبکی نظیر کف پله های شیشه ای و دستگیره استیل  و نرده های شیشه ای و کاملا مدرن اجرا  شود. از فضا ی زیر پاگرد پله هم به عنوان آبنما وجای گلدان  استفاده شده که به لابی سرزندگی و جذابیت میبخشد.درب انتهای راهرو هم از جنس چوب و شیشه  ساخته شود که نور و دید به حیاط و فضای سبز تامین شود.

کفسازی موجود ،از سنگ گرانیت خاکستری تیره اجرا شده بود که طرح کفسازی جدید، با سنگ های روشن و ابعاد بزرگ داده شد که وسعت فضا بیشتر به نظر برسد.

همچنین برای تامین امنیت واحدهای طبقه همکف از حفاظ فلزی با فرم کرکره ای استفاده شده بود که ناهماهنگ به نظر می رسید . طرحی برای قاب کردن دو دیوار رو به روی هم با قاب های چوبی و نورمخفی داده شد که در عین حجم دادن به دیوارهای یکنواخت موجود و استفاده ازتنوع  رنگ چوب تیره و کاغذ دیواری ، حفاظ را به صورت درب کشویی در خودش مخفی مینماید.

طرح با همین ایده تبدیل به نقشه  های اجرایی شد .اما متاسفانه درحین کار سه بعدی سازی، نظرات کارفرما از قبیل تبدیل نرده شیشه ای به نرده چوبی  با  طرح  کلاسیک ، طرح را از مفهوم وایده اولیه تا حد زیادی دور کرد و غیر منطقی به نظر میرسید.

هدف اصلی طراح ، تامین نیاز کارفرما به اضافه افزودن به کیفیت فضای داخلی لابی  از طریق آوردن نور و سرزندگی  وتنوع  با حداقل هزینه و حداقل تخریب  وضع موجود می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید