Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/moname/domains/monameshkin.com/public_html/wp-content/themes/enfold/config-templatebuilder/avia-shortcodes/helper-masonry.php on line 322

نام پروژه  :بازسازی تراس ساختمان مسکونی

عنوان پروژه      :  بازسازی تراس

آدرس              : قیطریه

کارفرما            :  سرکار خانم الهه انگیزی

زمان طراحی    :  تابستان 93

طراحی           :  مهندس مونا مشکین مهر

متراژ پروژه       :  8 متر مربع

مشخصات پروژه

پروژه طراحی و بازسازی یک تراس منزل مسکونی است که در سمت دیواره غربی آن کولرآبی و در سمت دیواره شرقی، پکیج دیواری قرار گرفته است. بدنه ها از جنس سنگ تراورتن روشن میباشد و دست انداز بام به صورت بنایی به ارتفاع 1 متر چیده شده است .

خواسته کارفرما ایجاد پوشش گیاهی طبیعی و استفاده مناسب از فضای مرده ی تراس بود.

در روند طراحی پیشنهاد شد دو عدد دیواره مشبک چوبی روی لبه دست انداز بام نصب شود که گیاهان رونده نظیر پاپیتال روی آن رشد کنند . برای دیواره غربی یک در کرکره ای چوبی تعبیه شود که ضمن امکان گردش هوا برای  کولر ، بتوان گلدان های گل با قابلیت جابه جایی روی آن نصب کرد . همچنین روی سقف نیز استفاده از قاب های چوبی و پنل مربعی با نور یکنواخت ، زیبایی و روشنایی مناسب را فراهم می کند.

برای قسمت پکیج  ، یک در مخفی با زیرسازی فلزی طراحی شد که داخل قاب آن پلاک سنگ هم جنس با نما قرار می گیرد ، و در فرورفتگی زیر آن یک آبنمای سنگی کوچک با جنس سنگ بادبر تیره که متضاد با سنگ نما باشد و صدای ریزش ملایم آب ،حس آرامش  را القا کند.

لبه  پنجره  حدود 10 سانتیمتر بالاتر از کف تراس و کف واحد می باشد که در این فاصله چمن طبیعی همراه با پوشش عایق مناسب استفاده شده است .

روی دست انداز بام یک نیمکت چوبی تاشو قراردارد و در قسمت روی  دست انداز گلدان قرار گرفته است.

ایده اصلی طراحی ، استفاده از مصالح طبیعی و ایجاد حداکثر پوشش گیاهی رو کف و بدنه ها وحتی روی لبه های دست انداز میباشد، که موجب لطیف شدن این فضا و حس نزدیکی به طبیعت می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید