Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/moname/domains/monameshkin.com/public_html/wp-content/themes/enfold/config-templatebuilder/avia-shortcodes/helper-masonry.php on line 322

نام پروژه  :بازسازی ساختمان اداری میرداماد

عنوان پروژه      :  بازسازی ساختمان اداری میرداماد

آدرس               : میرداماد ، خیابان شنگرف، کوچه هفتم

کارفرما            :  جناب اقای اسماعیلی ، شرکت بهشت قندیل

زمان طراحی      :  تابستان 95

زمان تکمیل اجرا :  زمستان 95

طراحی             :    مهندس مونا مشکین مهر

اجرا                 :    مهندسین علی قاضی مرادی، مهدی مشکین مهر

ساخت مبلمان          :  شرکت پادیران

ساخت نورهای خطی :  شرکت نورانه

متراژ پروژه            :    500 متر مربع

مشخصات پروژه

این ساختمان حدودا 20 ساله ،شامل یک طبقه همکف و 2 طبقه مسکونی تک واحدی  200 مترمربعی میباشد .

در طبقه همکف سرایداری و پارکینگ تامین شده است و در پشت بام فضایی حدود 50 مترمربع ،  شامل سرویس بهداشتی و آشپزخانه قراردارد.

خواسته کارفرما تبدیل این ساختمان به یک مجموعه اداری بود و در صورت موافقت شهرداری و تامین شدن پارکینگ ،افزایش متراژ فضای بام تا حدود 100 مترمربع به عنوان طبقه سوم  مد نظر قرارمی گرفت که دراین صورت آسانسور 4 نفره نیز تعبیه می گردید.

طبقه اول برای فضاهای کارمندان و بخش عمومی تر و طبقه دوم برای فضاهای مدیریت و بخش خصوصی تر مجموعه در نظر گرفته شد.

به دلیل رعایت “عدم تابش نور به مانیتورها ” و اینکه تعداد قفسه های زیادی برای قراردادن زونکن مورد نیاز بود ، ترجیح داده شد که حدالامکان جهت میزها عمود بر سطح پنجره و به صورت میزهای کارگروهی باشد تا بتوان از فضای دیوارها بهتر استفاده کرد و همچنین  تعاملات بین افراد مرتبط با یک بخش، با سهولت بیشتری امکان پذیر باشد . همچنین نیاز بود که کنترل دید و صوت بین اتاق ها تا حد ممکن بیشتر باشد بنابراین هر بخش اداری با دیوارهای امتداد یافته تا سقف از بقیه بخش ها مجزا شده است.

در طبقه دوم ، زون اتاق مدیریت و اتاق کنفرانس و اتاق معاونت در بخش شمالی جانمایی شده اند و با نوع کفپوش و رنگ خاکستری مبلمان ، شاخص شده اند. در فضای میانی سالن انتظار و منشی و ویترین نمایش محصولات شرکت قرارگرفته است و مابقی فضاهای کارمندان با حداقل تخریب و جابه جایی در اتاقهای جنوبی چیدمان شده اند.

در طبقه اول ، کلیه بخشها ی فروش مجموعه باید با یکدیگر از نظر بصری ارتباط داشته باشند ، بنابراین بیشتر دیوارهای ماسونری تخریب و تقسیم بندی های جدید با پارتیشن شیشه ای اجرا شدند. چیدمان میزها هم بر اساس تعداد نفرات و با بهره گیری از جهت مناسب تابش نور طبیعی به صورت کارگروهی طراحی شده اند .در طراحی سقف کاذب ، سقف یکپارچه و نورپردازی یکنواخت پیشنهاد شده تا در صورت تغییر کردن نیازهای مجموعه در آینده به راحتی بتوان پارتیشن ها را جابه جا  و اتاق هارا در هم ادغام نمود یا تفکیک کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید